Tackar så mycket

När jag var på träff i höstas så var jag med i en utmaning som gick ut på att jag fick dra två slumpmässiga färger som jag skulle ha med på ett alster. Jag drog LILA och BEIGE. Lila är inte min favoritfärg att pyssla med, men jag älskar ju utmaningar, så jag bangade inte.

Resultatet blev ett kort med en hel del härliga blommor från Petaloo, men också lite minirosor i lila, vitt och beige:

ThankYou_lila

Tänk att man faktiskt KAN använda sig av färger som man normalt inte gör – utmana dig själv! Har du någon/några färger som du har svårt för eller inte gillar att skapa med? Testa att använda dem – gärna i oväntade kombinationer – det kan bli riktigt bra!

De banners som jag har på kortet har jag gjort genom att skära till remsor i den bredd jag vill ha, sen klipper jag ”ut” själva vimpeln med en sax. Den ena är limmad direkt på kortet och den andra satt på 3D-kuddar, för att få lite olika höjd på kortet. Jag gillar verkligen 3D-kuddar – de är så små, men kan göra så mycket för ett kort! 🙂

Pyssla lugnt!
// Jeanette – Tettiz