Inspiration

Jag vet inte om jag nämnt det tidigare men det finns en galet duktig kvinna som heter Jennifer McGuire som är lite av en husgud hos mig. Hon jobbar mycket med synbart enkla kort men alltid med olika tekniker. Mycket av inspirationen till Tekniktisdagarna kommer just från henne. hon har lärt mig – nästan – allt jag kan 🙂

När jag och DT-mamma Anna pysslade härom kvällen så bestämde vi oss för att testa ett av hennes senaste påfund; att göra en julgran med en del av en stencil. Det går helt enkelt ut på att man tar en rund stencil och maskar bort så att man bara får kvar ett litet segment kvar. Det färgar man sen in med valfri färg.

Till det här kortet använde jag gamla hederliga distressdynor….

kort237

 … och genast utvecklade jag det till en distress ruta och bleach out, dvs jag tog bort en del av färgen med en våtservett.

kort238

 

Om det hinns med innan jul så ska jag försöka lägga upp en mer detaljerad beskrivning på tekniken.

Tack för titten! / Babsan

(Textstämplarna kommer från Paper smooches men är tyvärr tillfälligt slut när jag schemalägger det här inlägget, likaså stencilen i stl 6″)

2 reaktioner på ”Inspiration

Kommentarer är stängda.