Utlottning av stort pysselpaket!

Var inne i Åsa/Badankas blogg och blev inspirerad av hennes tävling där man fick nominera någon som kunde vinna bröd.

Nu kör vi i gång med en tävling på Pyssloteket där du får nominera någon som du vill ska vinna pysselpaketet! Du kan nominera en vän, ett dagis, ett äldreboende eller någon du tycker har användning för lite pyssel! Motivera ditt svar här.

tavlingen

Du har till den sista maj på dig!
En jury väljer ut de  tre bästa motiveringarna. Vinnaren utses bland dem genom lottdragning.
Har du bloggat om tävlingen och din motivering får du en extralott om du blir nominerad!

Det är fritt fram för besökare att försöka påverka juryn i sitt beslut 😉 Dock inte genom mutor!

Paketet innehåller:
– Guldpenna
– Silverpenna
– 10 olika designark
– 10 olika cardstock
– 2 stickersark
– 2 dekortejp
– 1 block med pärm i skumplast
– 1 stämpeldyna i guld
– 4 stämplar med fordon och möbler
– Textilpåse
– Textilfärg
– Pensel
– 3 paket med cernitlera

Värde 633 kronor

47 reaktioner på ”Utlottning av stort pysselpaket!

  1. Hej!
    Jag vill nominera min lillasyster Anna:-).
    Hon finns alltid där när jag behöver hjälp med något, tex barnvakt till något/några av mina fyra barn! Detta trots att hon själv har två små, underbara och väldigt aktiva, barn. Vi älskar båda att pyssla, men tiden finns inte riktigt just nu. Hon skulle bli så glad och uppmuntrad av att få ett eget pysselpaket som bara är hennes:-).

    Har tyvärr ingen blogg där jag kan blogga om tävlingen…men hoppas på tur ändå!
    kram Åsa ”Hemmamamman”

  2. Jag vill nominera min kompis Jess!!!
    Hon har en liten bebis som tar mycket av hennes tid och två bonusbarn som hon är en jätte bra bonusmamma till. Hon har inte hunnit med att göra saker själv på jättelänge och hennes pysselförråd är inte så stort. Jag tror att hon skulle bli superglad om hon fick lite uppmuntran och boost med härliga pyssliga saker!

  3. Hej!
    Underbar tävling! Jag skulle vilja nominera min mamma till att få ett pysselpaket. Hon är en riktig pysslare, men hon har alltid hundra järn i elden och ställer dessutom alltid upp på oss med barnvakt, god mat och sin underbara positiva personlighet, så hon har inte riktigt kommit i gång med just det här pysslandet ännu… Men vad skulle väl vara bättre än att vinna detta paket!?!

    Kram Millan

  4. Jag vill nominera en vän som kämpat att få barn så länge och äntligen blivit mamma till en liten pojke och nu behöver hon allt för att dokumentera sin lilla pojkes uppväxt genom ett härligt scrapbookingalbum.

    Maria :o)

  5. Hej! Vilken härlig idé!
    Jag vill nominera dr.Annika i England, för trots svåra studier med hårda prestationskrav och knaper CSN-ekonomi är hon den mest omtänksamma och generösa människa jag känner. Hon är helt enkelt genomgod. Å jag vet att hon skulle bli glad för ett paket pysselgrejer – för hon är ju en underbar scrappare/pysslare också!!

    Kramkram!

  6. Jag vill nominera min dotters dagisavdelning. De är ganska nystartade och har inte så mycket material, kommunens kassa är (som vanligt) skral och nu är det nya sparbeting på gång. Trots detta pysslar de massor med barnen och låter dem verkligen vara kreativa. Då de är en uteavdelning (dvs jobbar mycket utomhus) använder de mycket naturmaterial som de kombinerar med annat så jag är säker på att de skulle kunna göra massor av härligt med ett så fint paket!

  7. Jag vill gärna att vår mammapysselgrupp vinner detta. Vi samlas ett gäng mammor varje tisdag kväll mellan 19-22 för att scrapbooka, snacka skit och dricka kaffe. Detta anordnas genom svenska kyrkan och det kommer in nya och försvinner mammor med tiden som går beroende på jobb och mammaledighet. Det bjuds alltid på fika och trevligt sällskap. Däremot är det en strikt budget nu och det blev inge överskott med nya grejjer till mammapysslet så vore kul att få vinna detta kit till alla oss mammor i trosakommun.

  8. Hej!!
    Skulle vilja nominera min son! Han älskar att pyssla ( till pappas förskräckelse=)… hur ska det gå *hi,hi*). Veckopengen på 20kr räcker knappast till pysslet han önskar och godiset han är sugen på…… Han har favvofärgerna guld och silver, så det skulle göra honom överlycklig att få detta pysselkitt!! Håller tummarna för honom!!
    Ta vara på livets små speciella stunder och passa på att hitta på roliga saker med era nära och kära!! Pyssla tillsammans är underbart och kul, så givande att få umgås och hinna med varandra!!
    Kram Camilla

  9. Jag vill nominera min absoluta bästa väninna och syster. För fem år sedan insjuknade hon i paranoid schizofreni och allt som oftast vill hon inte leva mer. Innan min mörka syster blev sjuk så älskade hon att pyssla. Jag vill kunna ge henne detta, som en påminnelse att det kommer bli bra. Jag älskar henne så mycket och hon förtjänar det bästa.

    Jag vill kunna ge henne något bra, en positiv upplevelse i allt det onda med röster och paranoia… Något som vi tillsammans skulle kunna syssla med och tänka oss tillbaka hur det var och hur det kommer att bli om vi hjälps åt och kämpar..

    Länkat i min tävlingsblogg

    http://tavlingartavlingar.bloggsida.se/okategoriserad/pyssloteket

  10. Jag är med och tävlar och har länkat i min tävlingsblogg: http://mammamuh.blogg.se/tavla

    Jag skulle vilja nominera min dotter Lovisa – hon är jättepysslig av sig och skulle bli så glad över en sådan vinst. Eftersom hon är mittenbarn så känner hon sig lite åsidosatt och detta skulle verkligen väga upp lite!

  11. hejsan!
    jag vill nominera en vän som inte pysslar alls, inga fotoalbum eller något. skulle vilja ge detta till henne för att inspirera henne att det är skoj, och att det kan bli väldigt fina resultat(beroende på vad man gör:)).
    martina h

  12. Jag vill nominera, Fjällbo Parks förskola. Det sker en stor förändring nu där alla 4-5-åringar ska bilda en egen avdelning och jag tror att det skulle vara roligt för såväl barn som lärare att få aktivera sig med ett rejält pysselpaket. Alla vet att pyssel är bra för själen och som terapi – särskilt i en stor förändring.

  13. Jag och min tvillingsyster pysslar både som tokar. Jag har endel pyssel men min syster har inte lika mkt. För ett tag sedan fixade hon i sin etta så att hon fick loftsäng och ett skrivbord under sängen. Hon såg verkligen fram emot skrivbordet eftersom hon kunde börja fixa ordentligt med pysslandet. Därför tycker jag hon kan få vinna detta som en bra start. Alltid kul att få uppmuntran. Hon ska köpa mer förvarings möbler att ha pysset i, men det kommer. Lite pyssel blir hon enormt glad över..

  14. jag vill nominera min bästa vän skulle så gärna vilja ge henne ett pyssel paket för att hon ställer alltid upp som barn vakt o hon gillar att pyssla använda sina konstnärliga talanger

  15. Jag vill nominera min kusin. Hon har stundom haft det ganska jobbigt med deprisioner m.m. Nu ska hon och hennes sambo snart flytta in i deras första geme´nsama hus. Hon är väldigt pysslig av sig och behöver ständigt ha något pysselprojekt igån. Nu går alla deras pengar till det nya huset och inget blir över till pysselprojekt. Därför vore det kalasbra om hon fick något att sysselsätta hjärna och händer med,

  16. Jag nominerar mitt jobb, en gruppbostad för förståndshandikappade. Är ganska hemma kära och älskar att sitta och pyssla regniga höst helger.

  17. Jag vill nominera min vän Linda som precis gift sig och flyttat från vårat glada pysselgäng. Jag skulle vilja att hon vann så att hon fortsätter pyssla och vi får fler pysselstunder tillsammans då vi åker och hälsar på varandra.

  18. Jag vill nominera en tjej som heter Amanda och hennes lilla son Ludwig. Detta paket skulle vara perfekt för de att ta med vid alla sjukhusbesök, ibland får man vänta länge på doktorn och ibland blir det övernattningar och då passar det ju jättebra att ta med ett pysselpaket tycker jag.

    Hennes blogg är: http://creyla.blogg.se

  19. Jag vill nominera min dotter Sandra! Hon har ingen hobby, har försökt få henne intresserad av scrapping och pyssel, men nej! Hon behöver en hobby, ja det behöver ju alla. Det går inte att sitta framför tvn hela tiden, så med ett pysselpaket som är hennes eget, så kanske hon äntligen får upp ögonen för hur kul det egentligen är! En hoppfull mamma, som inte tänker ge upp hoppet!

  20. Hejsan!
    Jag skulle vilja nominera min dotter Ida som snart fyller 11 år.
    Ida har haft det jättetrassligt med sin mage länge, länge och hon skulle behöva en riktig upmuntran och belöning för att hon biter ihop och står ut med alla undersökningar, gastroskopier och medicineringar med jobbiga biverkningar. Hon älskar att pyssla och är helt insnöad på allt vad papper heter och man ser vad skönt det är för henne att kunna fokusera på något annat än att må dåligt en stund.

  21. Jag skulle vilja nominera min mamma, hon säger att hon inte kan pyssla eller göra något sånt, att hon helt enkelt inte är kreativ nog. och varje gång jag håller på med nåt pyssel försöker jag få med henne men icke, men skulle hon få ett eget set skulle hon inte kunna motstå att börja pyssla 🙂

  22. Jag vill nominera min mamma Karin, för hon alltid gör vad hon kan för att pigga upp mig när jag är förbannad och sur, och för att hon alltid gör kort åt mig när jag behöver!

    //Hannah PG

  23. Jag vill nominera min söta systerdotter som snart fyller 9 år. Hon är inne i en riktig pysselperiod och var och varannan vecka fårnågon i släkten ett fint kort eller en handskriven bok i brevlådan. Eftersom ingen hemma pysslar går hennes veckopeng till pennor och annat fint pyssel. Ett fint pysselpaket skulle inspirera henne att fortsätta pyssla även när godislöftet tar slut.

    PS. Har länkat i tävlingsbloggen:

    http://evamar.blogg.se/2009/may/pysselpaket-31-maj.html

  24. Jag skulle vilja nominera min lillasyster, som kan hitta på allt möjligt med lite papper och grejer – hon slutar aldrig förvåna mig.

    Har länge velat ge henne ett riktigt stort och fint pysselset men plånboken tillåter inte det. Just därför vore det så roligt om jag hade chansen att ge henne detta – det skulle passa henne perfekt och göra henne riktigt glad!

  25. Jag vill nominera min älskade pyssliga vän Lena. Hon väntar sitt tredje barn till hösten och kommer att ta ett uppehåll från sina studier nu när sommaren närmar sig. Lena tycker om att pyssla och kan behöva något att sysselsätta sig med sista månaderna i väntan på lillebror.

  26. Jag vill nominera min mamma!
    Just nu går honom igenom en väldigt jobbig skillsmässa med sin man sedan snart 17år tillbaka. Då jag och min sambo hyr vindsvåningen i deras hur så ser jag dagligen hur hon mår och påverkas av hela situationen, till råga på allt har hon även gått in i väggen och blivit totalt utbränd av allt som sker med jobbet (precis fått byta ställe att jobba på)

    Denna vinsten skulle pigga upp min mamma rejält då hon själv älskar att scrappa och göra kort, men inte har haft pengar till att köpa något scraprelaterat på en lång lång tid. Min mamma, hon är verkligen min hjälte här i livet!

    Länkat och tipsat har jag också gjort såklart: http://neliz.se/?p=1466

    Kram, Daniela

  27. Jag vill nominera det behandlingshem där jag arbetar, Stensele Kursgård. De gånger som jag infört scrapbooking/kortmakeri på schemat så har det varit otroligt uppskattat av männen(!) som har missbruksproblem. Dock anser inte VDn, tillika han som håller i börsen, att scrapbooking får kosta nånting, så jag har hittills sponsrat med mina privata saker. Vore därför skönt med ett tillskott härifrån!! Männen erkänner själva att de finner det rofyllt som terapi, det bryter av mot deras vardag att få pyssla en förmiddag nu och då. Och vi har scrappat om bland annat självkänsla, vilket är en sak de verkligen behöver jobba med.

    Jag ska givetvis blogga om detta på min blogg.

  28. Jag vill nominera min 25-åriga pysselälskande dotter. Hon och hennes härliga sambo har det väldigt knapert, därför blir det aldrig några lyxiga köp till hennes stora hobby, utan hon får ta det som finns till hands. Vanliga papper, bokmärken sedan barndomstiden, urklipp från reklam osv. Det går bra det med och hon gör alltid egna kort till födelsedagar och jul. Hon sitter även gärna med sin brorsdotter bland kritor, lera och annat pysselmaterial. Nu när hon själv ska få barn blir det en till liten att pyssla med och till, då skulle ert stora pysselpaket passa extra bra!

  29. Jag skulle vilja nominera min kära svägerska. Hon har under tre år nu utbildat sig till sjuksköterska, vilket har tagit all hennes tid. Nu skulle hon behöva någonting kreativt att sysselsätta sig med. Hon har tidigare sysslat med scrapbooking och kortmakeri men det har nu lagts på is. Jag skulle vilja ge henne det här så hon kan börja pyssla igen.

  30. Hej!
    Jag vill nominera min goda vän Marie- Louise silvferax.
    Hon är så snäll och hjälpte mig att börja scrappa, och nu är man helt fast i denna hobby.
    Hon är den bästa vän man kan ha.
    Även om hon både jobbar och läser till jurist har hon tid för sina vänner.
    Carolina

  31. Jag skulle vilja nominera mig själv:)
    Då jag är nybliven pappa till en 5 veckors bebis och redan har en 1 1/2 åring hemma, så känner jag att jag är på väg att tappa det mesta av min kreativitet. Till skillnad är jag inte så trött, som de flesta föräldrar, men jag känner att jag saknar tiden för att vara kreativ. Bara att sitta och pussla, rita och kunna fylla mig egen tid, istället för att då kolla på tv, eller liga spikrak på soffan och tänka, vad har vi gett oss in på, 2 barn:)

    Jag älskar att pyssla, måla, rita och vara kreativ.

    Och så borde jag dessutom vinna för att jag är en super bra farsa till 2 små barn….

  32. Hejsan!

    Jag vill nominera en nyfunnen vän här i England! Hon är blivande fru till min läkarmentor och de har väldigt knapert med pengar då hon försöker att börja leva på sin stora hobby; att sy lapptäcken.
    Första gången jag träffade henne visade hon mig sina pysselsaker och den scrapbook hon gör över bröllopsförberedelserna och om bröllopet i sig. Hon sa då att det får gå väldigt långsamt för hon har inte råd att handla något nu, och när jag läste detta så tänkte jag på henne!

    Hon heter Caroline Stringer och jag gör lite reklam för detta i min blogg också!

    TACK för en underbart mysig tävling!!

    /DrAnnika

  33. Vilken jättebra idé!

    Jag vill nominera min guddotter Isabell och hennes mor Annica som jag dragit ner i ”pysselträsket”. De har inte så mycket saker ännu, utan fyller på efter hand och lånar av mig när vi ses.

    Den här stolta gudmodern skulle väldigt gärna vilja vara den som vinner priset åt sin söta guddotter.

    Har länkat i min blogg här: http://tigerfamiljen.se/?p=2610

  34. Jag vill nominera min dotter i samband med hennes födelse för snart 6 år sedan bröt min panikångest ut igen och pga den har hon missat mycket av vad andra barn får göra, hennes pappa har försökt göra så mycket som möjligt för henne och ta henne på olika saker. Mitt dåliga samvete och skuldkänslorna jag har för att jag inte ens kunnat leka i parken med henne än mindre åka till djurparker, gröna lund eller så enkla saker som åka in till stan och shoppa får jag leva med jag är på bättringsvägen och kan göra mer och mer med dottern men vi har tillbringat många timmar av henens liv i våran lägenhet.
    Jag skulle vilja ge henne detta pysselpaket för att hon älskar och pyssla och för att hon är den bästa dotter man kan ha och för att jag älskar henne över allt annat i hela världen.
    Så Saga jag nomnenerar dig för att du fått avstå mycket under dina första sex år i livet men under det sjunde ska vi ta igen mer och mer av det du missat.

  35. Jag vill nominera min vännina Kicki alias Sannasmamma.
    Jag är så tacksam för att ha henne i mitt liv, hon är dessutom en stor inspirationskälla för mig inom scrapbookingen.
    Kicki skulle behöva få lite extra uppmuntran för att för en stund glömma bort sin onda rygg och försäkringskassan som inte förstår någonting.

    Tack!

    jag har även länkat i min blogg.

  36. Jag vill nominera min vän Sofia. Hon har tillbringat den senaste tiden på sjukhuset med 2 stora operationer. Efter den första op tillstötte komplikationer genom att såret på magen inte läkte ordentligt. Hon fick åka in igen och göra om sin tarmoperation och har nu fått komma hem, Hon kommer dock enl läkaren att ha ont i tarmarna resten av sitt liv (typ tarmvred). Jag lider med henne och skulle vilja ge henne denna överraskning så att hon hittar tillbaka till sin inspiration och skaparglädje.

  37. åååh.. vilken härlig möjlighet.. är ju toppen att man kan få en chans att göra någon annan glad…

    jag skulle vilja nominera min dotters dagis… barnen älskar att pyssla och det vore kul om fler kunde upptäcka den här underbara hobbyn (LÄS: livsstilen)…

    jag läste nånstans på nätet om en dagisfröken som infört scrapbooking på förskolan där hon jobbade.. å barnen hade blivit jätteglada, föräldrarna med… å eftersom jag själv är en inbiten scrappare, skulle jag ju vilja ge de små underbara liven en chans att pröva på att scrappa… det stärker deras självkänsla och ger dem minnen för livet…

    ja.. håller väl tummarna för dem då =)

  38. Jag skulle vilja nominera min mamma. Hon har det tufft länge och inte orkat med en hobby. Nu har hennes liv lättata och jag har lyckats få henne att börja skapa kort. Det är så härligt att se henne skapa igen efter många år utan att haft möjlighet till det. Eftersom hon är nybörjare så har hon inte så mycket material att pyssla med.
    Jag tipsar om utlottningen i min blogg.

  39. Jag vill nominera en 30 årig 5 barns mamma jag aldrig möt men som är så söt och givmild fast hon är sjuk.
    En tjej som älskar att pyssla och verkar ha ett hjärta av guld och vet att detta paket skulle vara så välkommet för henne och hennes barn
    Angelica heter hon och här är hennes blogg.
    http://scrappgalen.blogspot.com/
    (angelica_single@hotmail.com)

  40. En helt suverän ide’!
    Jag har egentligen flera personer som jag skulle vilja nominera.

    Men- väljer ändå en liten tjej som är dotter till min allra bästa vän.
    Hon är 10 år fyllda och jag är nog till stor del skyldig till hennes pysslarintresse. 😉
    Hon är sådär fantastiskt kreativ som bara barn med gränslös fantasi kan vara- och kommer minsann med många roliga ide’er till mig (som ändå pysslat bra mycket längre än henne).
    De flyttade tyvärr från hemorten(där jag bor kvar) för några år sedan, men då och då så dimper det ner fantastiska kort från henne i brevlådan.
    Hon brukar dregla över mina saker när hon hälsar på- och önskar sig pysselsaker då hon fyller år.
    Denna söta tjej skulle jag vilja förära detta fina paket för att hon är så rar och en sann inspirationsskälla till mig.

  41. Jag vill nominiera våran dagmamma, som gör ett underbart jobb med att se efter våra barn. Tillsammans med andra dagmammor hittar de på massa roligt pyssel med barnen. De har en mycket mindre budget än ett dagis så de får lov att lägga till av egna medel för att kunna göra allt de vill med barnen.

Kommentera

