Kärlek på en canvas

För länge sen fick jag en canvas av Anna och den stod ensam och orörd ett tag, sen grundade jag den med gesso och sen stod den ensam och orörd ett tag till – innan jag äntligen fick tummen ur och gjorde klart den. Det är otroligt roligt att göra egna tavlor – även om det kan kännas lite skrämmande – men jag säger som jag säger till mig själv: blir man missnöjd kan man alltid måla över och börja från början! Släpp alla kreativa hämningar och bara sätt igång! Det är underbart!

Canvas LOVE Pysslo

Jag passade också på att fota några detaljbilder, för att ni ska se lite mer hur jag lekt med olika färg, modelling paste och lager:

Canvas LOVE Pysslo_03 Canvas LOVE Pysslo_02 Canvas LOVE Pysslo_01

När jag gör ett alster så vet jag sällan riktigt hur jag vill ha det – jag har en idé eller en färg att utgå ifrån, men sen kan det bli PRECIS hur som helst. Så var det också med denna canvas – men det är ju också det som är tjusningen! Den kreativa processen är det jag är ute efter, inte nödvändigtvis det färdiga alstret! 🙂

Jag hoppas att ni vågar prova på att göra en canvas – jag lovar, ni kommer inte att ångra er!

Pyssla lugnt!
/ Jeanette – Tettiz

Kommentera

