Två kort – två stilar

I dagens inlägg tänkte jag visa upp två kort gjorda i två olika stilar – ett lite mer romantiskt kort med blommor och ett lite mer grafiskt med en egengjord bakgrund:

HelloYou_Pysslo02

HelloYou_Pysslo01

Jag har använt ett 3″x4″ journal card ur en av Kaisercrafts Captured Moments-serier – Snapshot. Man kan absolut använda dem till kort och layouter också, man måste inte använda dem till Project Life om man inte vill. Här hemma kommer de fina korten användas till både PL, layouter och kort. 🙂

 HelloSunshine_Pysslo01

HelloSunshine_Pysslo02

Stencilen jag har använt till det här kortet är ingen nyhet, utan en gammal favorit som jag äntligen har i min ägo nu. Jag har använt den tillsammans med ett par gröna nyanser Distress paint, som jag duttat dit med en bit make up-svamp. Eftersom färgen är ganska flödig så är det annars risk att den ”kryper in” under stencilen och kanterna blir ojämnare än vad de blev för mig på detta kort. 😉

Nästa vecka är det sportlov och jag vet att JAG kommer försöka sno åt mig lite pysslig tid – är det någon mer som har tänkt samma tanke som jag…? 😉

Pyssla lugnt!
/ Jeanette – Tettiz

4 reaktioner på ”Två kort – två stilar

  1. Fina kort! Tack för tipset om hur man kan använda PL-kort till kort. Jag har ett gäng men sen upptäckte jag att PL-upplägget inte riktigt funkade för mig.

  2. […] Av 3×4-korten innehåller paketet 48 kort (16 motiv) och de större 4×6-korten är 30 stycken (15 olika motiv). Precis  lagom många för att använda själv, eller varför inte köpa mer än en ”kortlek” och dela korten med en vän? För ynka 55/65 (beronde på kortstorlek) kronor är det ett roligt, billigt och enkelt sätt att piffa till pysselsamlingen. (För ni har väl tänkt på att de här söta PL-korten funkar finfint även på LO eller på kort, så som Tettiz visade nyligen?) […]

  3. […] Av 3×4-korten innehåller paketet 48 kort (16 motiv) och de större 4×6-korten är 30 stycken (15 olika motiv). Precis  lagom många för att använda själv, eller varför inte köpa mer än en ”kortlek” och dela korten med en vän? 🙂 För ynka 55/65 (beronde på kortstorlek) kronor är det ett roligt, billigt och enkelt sätt att piffa till pysselsamlingen. (För ni har väl tänkt på att de här söta PL-korten funkar finfint även på LO eller på kort, så som Tettiz visade nyligen?) […]

Kommentera

