Kaiser Craft – Kaleidoscope

 Jag hittade lite rester av mina Kaleidoscopepapper  när jag städade skrivbordet och kände att dem ville jag ju göra nåt av. Jag utgick ifrån ett av de PL-kort som finns på arket ”Illustrate”; redan från början visste jag att jag skulle vilja använda den här rutan så jag hade sparat den när jag använde upp resten av den toksnygga baksidan. Den fick en smal svart fotomatta med rivna kanter och sen placerade jag den diagonalt på kortet, så att ena hörnet sticker ut lite. Själva kortbasen skar jag smalare än vanligt för att inte riskera att kortet skulle bli för brett för ett kuver.

kort164-1

Kaisers papper har oftast en rand längst ner med snyggt tryck på ena sidan istället för att ha namn, serie och streckkod på båda sidor. Smart tycker jag och använder gärna den biten också. Tidigare har de haft tryckta prickar med vilka färger som matchar till pappret. Det var också smart men det tror jag att de har frångått, har inte sett det på ett tag i alla fall.

Som enda dekoration valde jag att stansa ut en fjäril, Monarch butterfly från Martha Stewart, i tre upplagor (två mönsterpapper och ett cardstock) och monterade sen ihop dem i själva kroppen så att vingarna kan fladdra fritt.
kort164-2

Även kanstansen kommer från Martha Stewart och heter ”Cherish”.

Tack för titten! /Babsan

Kommentera

