Same same but different…

Poppies eller vallmo som de ju heter på svenska är nog en av mina absoluta favvisar. Här har jag återigen inspirerats av vår egen Biggan. Hon är så sanslöst duktig och jag får bara inte till det som hon men trägen vinner! Mitt hopp står fortfarande till att hon kommer ner från Norrland och håller kurs på Pyssloteket! Bakgrunderna är gjorda med Color Bloom Sprays på stor manillatag eller vanlig cardstock. Tillskurna kvadrater och rektanglar, fick till och med ta fram skalpellen! Jag tilltalas mer och mer av det enkla och valde att inte ha några titlar på två av korten för att ha större valmöjlighet när de ska användas. Har upptäckt att de bra-att-ha-kort som jag har liggandes ofta inte stämmer i text eller titel så därav två blanka! När det blir nåt så kommer jag definitivt ha nåt i accentfärgen rött iallafall!

2014-08-24 17.1

2014-08-24 17.2

2014-08-24 17.3

 

Memoryboxdiesen är bara så roliga och inspirerande att jobba med. Det ligger nåra fler och väntar på mej när jag kommer till stora staden nästa gång!

/Karin

Kommentera

