Minionkalas med Silouette Cameon!

p2Idag tänkte jag visa lite bilder från min sons inbjudningar till ett Minionkalas som gick av stapeln i helgen. Som papperspysslare är ett temakalas alltid en rolig utmaning. Jag fick faktiskt låna hem Pysslotekets Silhouette Cameo över sommaren och det gjorde mitt jobb mycket enklare och roligare. Malin som är Pysslotekets expert på denna maskin gav mig en snabblektion så jag klarade mig här hemma. Det var väldigt roligt att testa något helt nytt! Till mina inbjudningskort blev det massor av delar som jag sedan satte ihop. Tänk om jag skulle ha klippt ut allt detta själv!

p-1Efter att jag lagt att svarta konturer börjar jag limma dit alla blåa delar.

p3En smal limpenna och pincett är att rekommendera här till alla smådelar.

p4Nu är han nästan klar! Bara 16 till att göra!

p5För att få lite extra djup monterar jag alla Minionerna på 3d kuddar.

p6Så här blev de färdiga inbjudningskorten. All information om kalaset finns inuti korten. Det gav faktiskt mig mersmak att använda Cameon så passa på att gå kurs os Malin nu under hösten! Nya datum och all information finns i butiken!

Här kommer lite mer tips på vad ett Minionkalas kan innehålla. Jag bakade Minionmuffins med hjälp av Sugarpaste och doppade Marshmallows i gul Candymelt. Sedan gjorde jag små Minioner av Marshmallow. Jag bakade också hårda kakor med Minionmotiv. Lekarna bestod av en Minion Femkamp. Vi började med Minion Disco för att värma upp lite. Sedan hade jag målat tomma petflaskor med akrylfärg så att de såg ut som Minioner. Detta blev Minion Bowling! En gul hink fick Minionansikte och i den kastade vi Minionbollar! Vi hade också en gul träram med Minionfigurer där man kastade repringar. Sist avslutade vi med att sätta glasögon på Dave, ni vet istället för att sätta knorr på grisen.

kalas-11kalas-2

Hos Pyssloteket hittar ni massor av fina Muffinsformar, Akrylfäg och mycket annat som är perfekt när ni ska ha ett roligt kalas! Ni vet väl också att ni kan ha kalas i Pysslotekets lokaler!

 

Många kramar från Ullis aka LillBlomman!

 

2 reaktioner på ”Minionkalas med Silouette Cameon!

Kommentera

