Ute i god tid?

Jag vet att vissa av er kommer tycka att jag är bäng i hela huvudet men jag vet också att det finns folk där ute som pysslar med sånt här året om så jag är långt ifrån mest bäng 😉 Jag pratar så klart om julkort! Det har kommit hem jättefina julstämplar från bl a Lawn Fawn och jag föll pladask för ett set som heter ”Trim the tree”. Det är ett sånt där roligt set där man själv kan bygga upp sin scen eller, som i det här fallet, sin julgran.

23669165-origpic-bc369f

Till de två kort jag ska visa idag har jag faktiskt inte använt själva granen, men det kommer det också. Jag stämplade istället en girlang av julgranskulor med Archival ink och färglade den  med Tombowpennor, Distress markers och Dove blender. Den andra girlangen, med lampor, fick stickles i samma färger som julgranskulorna. Den blå bakgrundsfärgen är distress ink, Tumbled glass.

kort166-1

kort166-2

Jag gjorde också ett ännu enklare kort där jag helt enkelt embossade text, en avdelare och några paket med guldfärgat embosspulver och sen färglade paketen med en tuschpenna.

kort167

Bli inte förvånade om det dyker upp fler julkort nästa lördag 🙂

/Babsan

