Ett stoort kort!

2014-08-24 17.4

Det blir en hel del klet och kladd när jag skapar just nu! Här började jag med att limma på en spillbit av Tim Holtz Tissuewrap Melange. Anna har inte det i sortimentet just nu men blir du sugen så maila henne så tar hon garanterat hem till dej som hon gjorde till mej! När jag limmar fast saker i mixed-media använder jag mod podge matte eller nåt annat gel multimedium även här föredrar jag matt. Jag applicerade ett superheavy gelmultimedium från mina gömmor genom en trädstencil för att jag tänkte pröva resistteknik men se det blev total flopp så jag drog ett lager gesso över det hela… Jag såg till att tissuewrapen fortfarande syntes genom att torka bort med våtservetter. I detta skeendet blev arket liggandes ett bra tag till innan jag sprayade på med mina Color Bloom Spray i olika nyanser för att skapa känslan av ett landskap. Även här torkade jag med en våtservett bort, duttade så att allt inte blev täckt. Stansade ut blommor Poppies och Holyhocks från Memorybox som jag färglade med Color Bloom Sprays och en pensel och lät torka helt. Stansade ut fjärilar och limmade på allt!

2014-08-24 17.6 2014-08-24 17.7

 Monterade på en kortbas jag skurit till av vit cardstock så vare klart! Hoppas du blir inspirerad att kladda lite du oxå!

/Karin

En reaktion på ”Ett stoort kort!

Kommentera

