En råååsa bok!

.. jag gillar att altra! Den här gången blev det en bok till granntjejen som gillar rååååsa.

20140824_115411_android

Böcker finns att köpa hos Anna i olika storlekar. Man kan såklart göra egna men jag gillar de här. jag började med att måla boken med gesso. Sedan använde jag en mask och ceramic stucco för att bygga upp ett mönster. Jag fästa pappersbitar från ett 6×6 block med papper från Basic Greys Highline. Lite akrylfärg från Dina Wakely över alltihop när det torkat. Underbart tjocka, dryga och täckande! Har du inte provat så gör det, stor skillnad!

20140824_115418_android

Pratbubblan och blomman kommer också från serien highline. ”Love” är utskuret med cameon.

20140824_115427_android

En metalldekoration från Prima limmade jag fast över några handklippta vimplar. Lite White opaque flakes i botten. Limmade fast en fjäril, denna från Ingvild Bolme/Prima. Duttade lite glass beads över och sprayade sedan försiktigt med Primas color bloom spray i nyansen gold foil.
20140824_115444_android

I kanten mellan pappret och området jag dekorerat med masken ville jag ha lite glassbeads som dekoration. Jag målade försiktigt dit dem med pensel. Vad jag inte var beredd på vad att det mediumet reagerade med akrylfärgen och fick en orange/rosa färg. Jag hade tur, det funkar på den här eftersom pappren också har oranget i sig. Men ett tips kan ju vara att prova på något annat om du är petig med nyansen… det här var kanske inte riktigt vad jag var ute efter…

Ordet today är utskuret med min cameo. Lite glossy accents ovanpå såklart! 😀

Kommentera

