Läckra Halloweenpapper!

2014-dt-pyssloteket-lo-12Jag älskar lila! Även om detta är en Halloween kollektion vill jag gärna visa hur fint den passar även till andra teman. Jag är en ”bakside” scrappare och väljer ofta att scrappa baksidor på papper. Ibland vill man ju verkligen ha ett starkt tema eller rejäla mönster! Men de gånger man vill ha mer diskreta mönster hittar man ofta det på baksidorna. Som jag gjort här.

lila-1Jag snålscrappade lite och skar ut ramar av det lila och det gröna papperna. På så sätt räckte de även till att göra lite olika rutor. Jag använde en Martha Stewart Punch around the page för att få fina kanter. Jag lade även till svart cardstock för extra kontrast.

lila-2Jag har använt lite av de urfina nya blommorna från Prima. Jag sätter dem tätt tätt ihop!

lila-3Ni missar väl inte att det fortfarande finns kvar av dessa supersnygga metallskyltar i butiken! Perfekta att använda om du inte vill ha en stor titel.

lila-4På min bakgrund använde jag Gesso över en Tim Holtz stencil. Innan det torkade strösslade jag lite av de nya glaspärlorna från Prima. Man behöver inte så mycket för att få en oväntad effekt. Jag droppade också lite av Primas Color Blooms spray i färgen Iris på min sida. Det ger lite extra skimmer och den lila färgen tas upp fint!

Många kramar från Ullis aka LillBlomman!

Kommentera

