Reslust

Jag är så himlarns ressugen och ser framemot kortweekenden till London i slutet av oktober men jag vill resa ännu mer därför fick uppslaget heta reslust.

Jag har brett ut spackel med en palettkniv över hela uppslaget men det går absolut med modeling paste. Om du provar snickerispackel råder jag dej att försegla uppslaget med clear gesso eller mod podge annars finns risken att det smular sönder. Den risken tar du inte med modeling paste som jag länkar till här! Sen har jag jobbat med en teknik som heter glazing. Man blandar akrylfärg med glazing liquid penslar på, låter vara i en en och en halv minut och torkar av med våtservetter. Färgen fastnar i i alla sprickor och hålor och det blir mer som en lasyreffekt. Lite svårt att förklara, väl värd att prövas. Be Anna ta hem Liquitex Glazing Liquid till dej och pröva vetja! Stoppade ner några wood veneer som låg och skräpade på bordet medan spacklet var vått. Limmade på lite vellum ephemera från Timpan och skrev titeln med thickers från gömmorna.

2014-09-21 14

2014-09-20 11

2014-09-20 11.2

2014-09-20 11.1

Håll med om att det blir läcker struktur?!

Ses igen om en liten vecka! /Karin

