Warm hearts

Förra lördagen ”hotade” jag ju med att det skulle bli julkortskavalkad och ett löfte kan man ju inte bryta. Alla kort i det här inlägget är gjorda med ett set från Paper Smooches som heter ”Warm hearts”. Det tog uppenbarligen slut så snart det kom in men kolla i stämpelkategorin, med lite tur har det hunnit komma in nya sen det här inlägget skapades.

Ett litet 10-centimeterskort skapat med de små tillbehören i setet. Texten kommer från ”Joyful greetings”-setet, även det från Paper smooches.

kort222Här har ljusen fått ett lager glossy accents efter att jag färglagt lågorna. När det hade torkat kunde jag färga in bakgrunden utan att behöva maska eller vara rätt att sabba mina ljus.

kort219-1

kort219-2

Här har jag maskat däremot, ville ha snögubben framför träden. Maskade sen träden också för att kunna färga in bakgrunden. Snögubbens kropp har fått ett lager Wink of Stella.

kort218-1

kort218-2

  Här är samma snögubbe igen. Texten har jag maskat för att kunna stämpla ”heart”-delen med rött. Stansade ut minihjärtan ur bakgrunden och ”fyllde” hålen med likadana hjärtan utstansade i rött. kort207

Och till sist ett kort som jag gjort på akvarellpapper. Har plockat färg från olika distressdynor för att färglägga och till bakgrunden.

kort206

Jag tycker verkligen SÅ mycket om det här setet, det är väldigt användbart och lånar sig väl till lite mer Clean & simple-kort.

Tack för titten! / Babsan

Kommentera

