KaiserCraft – Mistletoe

Här kommer ett extrasatt inlägg från mig, Babsan. Jag har gjort så attans många julkort att jag hinner inte visa dem, och förhoppningsvis inspirera er, innan det är dags att posta alla kort. En av Kaisers julkollektioner i år heter Mistletoe och jag bara älskar den. rött, grönt och turkos med härliga mönster med retrofeeling. Jag använder ju inte så rackarns mycket papper längre, är ju djupt nedsjunken i stämpelträsket, men jag kände att jag behövde utmana mig själv lite och gjorde 4 kort med i princip bara mönsterpapper varav två med Mistletoe-kollektionen.

För att kicka igång inspirationen så letade jag reda på ett par skisser på nätet, från en blogg som heter Mojo monday. De har ett helt arkiv fullt av skisser av den sort jag gillar: enkla, utan krusiduller, som lämnar mycket utrymme för egna tolkningar.

Det första kortet är gjort efter skiss #356. Bara olika papper, två dies och några halvpärlor. Notera den grönprickiga bården längst ner! Det är remsan längst ner på mönsterpappret, den som man normalt brukar klippa bort. Jag gillar att den går att använda på Kaisers papper.

kort259 (1)

kort259 (2)

Det andra är gjort efter skiss #276. Det här är kort nr 4 egentligen och då kunde jag inte hålla mig längre, då kom stämplarna fram 😉 De är embossade med guld och sen färglagda med distress stain. ”Snön” är målad med Wink of Stella.

kort260 (1)

kort260 (2)

Tack för titten! / Babsan

Kommentera

