Julkort med dies

Memory box har jättemånga fina dies och deras julmotiv är inget undantag. Här jag jag använt en die som heter ”Cabrini Ornament” som har det överkomliga priset 79:-. Jag har stansat ut i svart, röd och grön cardstock och sen pusslat ihop motivet. Själva kulan blev inte riktigt rund när jag limmade dit den så istället för att pussla dit sista biten så stansade jag ut ett hjärta och fyllde sen alltihop med glossy accents. Textstämplarna är privata. 

kort217-1

kort217-2

 Till det här kortet har jag använt två dies från Marianne design som jag köpte förra året. Tyvärr verkar dien med granarna vara svår för Anna att ta hem men den lilla byn finns i lager. Det främre lagret har jag monterat på minsta sortens 3D-kuddar för att få lite extra djup. Himlen har jag gjort med distress ink, Stormy sky & Chipped sapphire, som jag skvätt vatten och vit dylusionsmist på. Textstämpeln är privat.

kort208

 Här har jag ju egentligen inte använt några dies men det passade så bra ihp med det övre kortet så det fick följa med här också. Himlen har jag gjort på samma sätt som ovan men istället för diesen så har jag använt en stämpel från Lawn fawn-setet ”Snow day”. Textstämpeln är privat.

kort209

Med lite tur så kanske ni slipper julkort nästa lördag?! Den som lever får se. Trevlig helg! / Babsan

Kommentera

