Paper smooches

Som att det inte blir tillräckligt dyrt av att Anna tog hem Lawn Fawn så måste hon gå och lyssna på mig och ta hem stämplar från ett annat märke; Paper smooches. När, jag frågar när, har hon nånsin lyssnat på mig förut va va va? I alla fall så fick ett set som heter ”Crystal clear” följa hem med mig i veckan, kände att jag behövde ett avbrott i julstämpelshoppingen. 🙂

Till mitt första kort så stämplade jag glasburken och sugröret på vit cardstock. Sen gjorde jag ”saften” med distress ink i färgerna Dried Marigold, Ripe Persimmon och Squeezed Lemonade. För att få illusionen av isbitar har jag stämplat med en liten fyrkantig stämpel från samma set med Dried Marigold. När det hade torkat stämplade jag ”isbitarna” igen med en watermarkdyna och embossade med genomskinligt pulver. Texten skrev jag själv med bokstavsstämplarna ”Alpha dot”.

 kort228-1

Kolsyrebubblorna gjorde jag med en pyttestämpel (från Swanky Snowdudes-setet, tillfälligt slut) som jag upprepade flera gånger. Sen fyllde jag pluttarna med gloss gel.

kort229-1

Setet innehåller även några solida stämplar som lämpar sig väl till clean & simple-kort som det nedan. Stämplat har jag gjort med Archival ink. Texten kommer också från Paper smooches, ”Sentiment sampler”.

kort231

Tack för titten! /Babsan

Kommentera

