Babsan testar TENS

Nej inte TENS men lite nya prylar som kommit in i butiken. Ingen av dem är kanske livsnödvändig men jag tyckte att de fyllde lite hål i min pysselutrustning.

Detförsta jag ska visa är en sk embossing diffuser. Man använder dem tillsammans med sina embossing folders för att förhindra att hela pappret blir präglat. Låter det konstigt?

SAM_4883

Förpackningen innehåller tre stycken ramar och dess innanmäte. Ramarna är gjorda av plast och i samma tjocklek som Cuttlebugens B-platta och när man ska använda dem så ersätter man helt enkelt B-plattan med en diffuser. Låter inte mindre konstigt än, va?

SAM_4881

Här vill jag använda en embossfolder från Darice men jag vill inte ha prägligen i mitten av kortet, där vill jag ha en slät kvadratisk yta. Då väljer jag diffusern som har ett fyrkantigt hål i mitten och använder den som B-platta.

SAM_4884

När jag sen kör igenom mackan (A + B + embossfolder + diffuser) kommer det inte utövas något tryck i mitten och därför kommer det inte att bli nån prägling där.

SAM_4885

Molnmönstret var så glest att det inte blev ett så tydligt resultat. Jag gjorde om det och valde ett ”grylligare” mönster. Här ser man tydligare hur det lämnats en slät kvadrat i mitten.

SAM_4886

De färdiga korten blev så här:

SAM_4894

SAM_4895

Nästa pryl som fått följa hem är en fästprodukt, dubbelhäftande ark från Sizzix.

SAM_4887

Jag var lite skeptisk och tänkte att ”det där kan man ju göra med Biltematejp” men faktiskt, jag tyckte att resultatet var betydligt bättre med den här. Dels är tejpen mycket tunnare, dels kan jag stansa ut större dies än vad Biltematejpen tillåter.

Jag valde att testa med en av de mest svårlimmade dies jag har, en privat die där det står Merry Christmas men ett snirkligt, tunt, typsnitt. Jag skar till en bit röd cardstock och klippte ut en bit dubbelhäftande tejp.

SAM_4888

Man drar av den ena skyddsplasten och fäster tejpen på sitt cardstock och stansar sen sin die från motsatta sidan, som på bilden:

SAM_4889

Tejpen var föredömligt tunn så att dien kunde skära igenom både den och mitt cardstock.

SAM_4890

Eftersom dien inte har nån foam så fastnade texten inuti dien men det var faktiskt bara bra….

SAM_4891

…då kunde jag bara placera dien där jag ville ha den och peta ut texten med hjälp av en nål. Då fastnade den precis där jag ville ha den och tappade inte heller sin form (annars tycker jag det är lätt hänt att texterna blir lite skeva när man ska limma dit dem).

SAM_4892

SAM_4893 SAM_4896

Den sista grejen är bara på kul! Det är en produkt som heter Action wobble springs som man fäster på baksidan av t ex ett färglagt motiv så att det liksom darrar när man petar på det.

SAM_4908

Det är en plastfjäder som är monterat mellan två klistriga ytor. Den är lite i största laget, kan jag tycka, men det var inget problem att klippa ner den så att den passade mitt motiv.

SAM_4909

Jag gjorde ett kort med stämplar från Paper smooches och fäste en fjäder under snögubben…

SAM_4907

…så när mottagaren plockar upp kortet ur kuvertet så ”dansar” han lite 🙂SAM_4906

Tack för titten! /Babsan

Ps. Ni har väl inte missat det hysteriskt roliga Youtube-klippet ”Tim testar TENS”?

En reaktion på ”Babsan testar TENS

Kommentera

