Hälsning från julkortsstugan!

2014-dt-pyssloteket-kort-8I mitt pysselrum lyser flitens lampa över julkorten! Jag älskar den här årstiden när man kan frossa i alla härliga julprodukter. Känner man mig så vet man att jag älskar färger. Att kombinera ihop färger på ett spännande sätt gör mig helt lycklig! Ni kan bara föreställa er hur glad jag blev när jag fick syn på den rätt otraditionella julkollektionen från Bo Bunny! Bara namnet på den får en att minnas barndomens jular Candy Cane Lane. Mums! Kollektionen innehåller färger som gul, ceriserosa och teal grön. Jag har valt att lägga till svart som verkligen får färgerna att lyfta ännu mer!

8-1Jag gillar att jobba i många lager på mina kort och syr ofta sömmar runt alla kanter. Detta får kortet att kännas väldigt välarbetat. Och ska jag erkänna har jag blivit lite beroende av sömmarna. Rosetter är verkligen fint på kort och ofta pricken över i för mig. Jag vet också att många tycker att det är svårt att knyta fina rosetter. Om jag inte vill att knuten skalla synas binder jag ofta ”falska” rosetter. Men om jag som här vill ha en traditionell rosett kan jag avslöja en hemlis. Det finns ett verktyg på Pyssloteket som kommer att hjälpa er knyta perfekta rosetter varje gång!rosett-1Denna enkla manick finns i butiken och är såååå bra! Du kan flytta pinnarna och anpassa storleken på din rosett. Jag har valt att göra en dubbel rosett till mitt kort och som ni ser blev den helt perfekt. Bandflärparna ligger snyggt bakom rosetten. Missa inte att Pyssloteket har ett otroligt stort utbud av band och spets!8-2Snöflingorna är uppbyggda av två olika snöflingor. Den i svart är en Memory Box die som tog slut i butiken innan man hann blinka. Den rosa under är en stans från Martha Stewart. I mitten fäste jag stora fina pärlor från Bo Bunny.

Hoppas att ni också blir inspirerade att skapa julkort i lite nya otraditionella färger!

Kram från Ulrika aka LillBlomman!

Kommentera

