Cool friends

Alltså… stämpelsetet från Paper Smooches som heter Swanky snodudes – jag skulle kunna göra hur många kort som helst med det. Går att variera i det oändliga och enkla att stämpla & färglägga. De kräver liksom inte så mycket.

kort243-1

kort243-2

Tänkte även bjuda på ett par tips när man bygger såna här landskap. För att få till en horisont på ett busenkelt sätt: klipp till önskad siluett ur en bit spillpapper.

 SAM_4735

Placera den ”övre” delen där du vill ha din linje och färga sen in försiktigt med t ex en blending tool. Tumbled glass funkar utmärkt som snöillusion. (Men se till att använda en renare foam än jag gjorde….)

SAM_4733

Ta bort den övre delen och maska din snölinje med den ”undre” delen. På så sätt kan du enkelt färga in din himmel.  Jag använde Chipped sapphire, Faded jeans och Tumbled glass.

SAM_4734

För att få lite djup/liv i himlen kan du skvätta lite vatten så att färgen inte blir så solid. Jag använde även en stjärnstencil och torkade bort lite av den blå färgen med en våtservett, alternativt kan man gå över stencilen med mera färg och få ett lite annat resultat:

kort210

För att få till ett schysst snöfall så använder jag Dylusions ink spray, White linen, och skätter över kortet med pensel eller direkt med röret i flaskan.

Tack för titten! / Babsan

(Swanky snowdudes verkar vara slut IGEN. inte bara jag som gillar dem alltså, så jag länkar till en annan fin snökille)

