Julkulor i mängder…

Idag kommer en hel drös med julkort på samma tema! Lekte loss ordentligt med en die från Memory Box! Jag har provat både att fälla in det utstansade i kortbasen och att lägga det ovanpå. Det blir väldigt olika men ändå lika! Först ut visar jag exempel på att lägga det utstansade ovanpå kortbasen. Jag har både lagt på cracklepaint på julkulorna (från egna gömmor, men det finns liknande bla Primas, se nedan) och sedan ”hottat” upp sprickorna med inka gold och för effekt embossat en lite stjärna på varje kula.

2014-10-25 10.10

2014-10-25 10.8

2014-10-25 10.2

Sedan prövade jag att fälla in det utstansade i kortbasen och variera kulor och blad med lite olika mönsterpapper. Det gäller att hålla koll på ALLT smått som man stansar ut! DT-kollega Babsan har visat det tidigare här i bloggen och inspirerat mej att vilja testa 🙂 Här har jag använt glossy accent, clear embossing och Distress stains pewter för att få kulorna och blad att synas och komma fram lite mer! Stämplarna är privata med det finns mängder liknande i butiken!

2014-10-25 10.6

2014-10-25 10.4

2014-10-25 10.7Ni får ha överseende med de sneda och vinda fotona… det är inte bara klurigt att lyckas fånga dagsljus just nu i novembermörkret det är inte lätt att fota rakt heller… 😉

Hoppas att jag trots urusla bilder lyckats inspirera er till att experimentera med de underbara diesen från Memory Box!

/ Ses nästa vecka då kommer fler kort då jag återigen lekt med dies från Memory Box!

En reaktion på ”Julkulor i mängder…

Kommentera

