Beautiful mind!

Ett tag hade jag John Legends – All of me på hjärnan… vi snackar repeat i DAGAR…. jag höll i ärlighetens namn på att bli galen fast jag älskar låten. Så den fick bli en tavla! 🙂

En canvas där jag öst på med olika mixed media och stencilar. Hoppas du gillar den!

20141105_194810_resized_android

 

Jag försöker att inte tänka när jag gör sånt här.. bara köra på.. inte tänka för mycket… därför kan jag inte heller redogöra för hur jag gjort.

Jag började med att grunda med gesso.. det gör jag alltid. Sen har jag byggt upp en bakgrund med olika mixed media. Ceramic stucco bland annat. Jag har sprayat distress stain, färgat in med distress dynor och sprayat vatten där jag velat lätta upp färgerna.

Texten är utskuren med cameon såklart!

20141105_194846_resized_android

 

Bitar av mönsterpapper limmades fast i bagrunden för att då lite textur och mönster.

20141105_194854_resized_android

 

Andra delar höll jag medvetet utan papper för att få fram canvasstrukturen som jag tycker är så snygg. Det här gör att det blev ett ganska snyggt djup!

Kommentera

