Distress stains revival

Det var jättelänge sen jag använde mina distress stains till att göra bakgrunder – det som är så kul! I mitten av november höll jag en kurs på Pyssloteket där vi använde oss av stains och då fick jag lite blodad tand igen. På själva kursen gjorde jag det här mönstret med iron off embossing (tekniken kommer i Tekniktisdag #25, den 24/2…. framförhållning FTW!) och distress stains Picked raspberry och Salty ocean. Den lila färgen kom till när de andra två blandades.

kort292 (2)

Istället för att spraya med bara vanligt vatten, för att få det att rinna, så använde jag vatten blandat med perfect pearl vilket ger ett jättesnyggt skimmer. Det enda jag lade till sen var några silverembossade hjärtan och en text. Mina hjärtan har jag embossat 3 gånger för att få dem lite högre och ”bulligare”.

kort292 (1)

 När jag kom hem efter kursen så plockade jag fram mina egna stains och gjorde det här kortet:

kort293 (2)

 Jag har använt Salty ocean, Tumbled glass, Mustard seed, Worn lipstick, Peeled paint och Mowed lawn. Även här är det spryat med perfect pearl-vatten. Stämplarna kommer från Paper smooches. Diesen är privata men jag vet att Anna har liknande, från Lawn fawn, på ingång. När det här publiceras hoppas jag att de redan har kommit.

kort293 (1)

Om du inte har några stains, eller behöver komplettera din samling, så har Anna ett kanonerbjudande just nu;

Köp 3 st för 150:-, 6 st för 250:- eller köp 12 st för 475:-

Lägg varorna i korgen så dras rabatten av automatiskt.

Ha en fortsatt trevlig Lucia! / Babsan

Kommentera

