Ett superenkelt minialbum!

 

God fortsättning på er! Hoppas att ni haft en fin Julafton och att ni tagit många fotografier! Dagens inlägg handlar om hur lätt det är att göra ett eget minialbum att spara alla fotografier från julafton i. Jag brukar göra ett minialbum varje jul där jag sparar foton på granen, önskelistor, vad vi fick i julklapp, vad vi åt och så vidare… Att samla allt i ett minialbum gör det lätt att plocka fram och kika i.

py-1Så vad behöver vi då? Nu snackar vi lätt och billigt! Tags är användbara till mycket och kan agera albumblad här. I butiken finns extra stora Tags och det är dem jag använt.

py-2Sedan är det bara att mäta hur stora Tagsen är och skära till mönstrat papper till albumbladen.

py-3Jag vill inte ha en massa bulkiga dekorationer i ett sådant här album för det blir många när man gör ett varje år!

py-4Mitt album har 6 blad och med andra ord 12 sidor att fylla med fotografier och information. Totalt går det åt 2 stycken 12×12 mönstrade papper så det blir dessutom billigt! Jag har valt att göra en White wash på mina albumblad. Man kan också inka eller distressa kanterna.

Många kramar från Ulrika aka LillBlomman!

Kommentera

