Färgglad närbild

Jag var på pysselträff för ungefär en månad sen och där hade de såklart massor med härliga utmaningar. En av utmaningarna var att man fick två stycken färger som man skulle använda på ett alster och man fick bara lägga till ytterst lite svart/vitt. Jag drog fram mönstrat papper, stenciler och distress ink och satte igång. Detta blev resultatet:

CloseUp_Pysslo01

CloseUp_Pysslo02

CloseUp_Pysslo03

CloseUp_Pysslo04

 

Min färgglada lilla tjej! 😀

Ett tips för att bygga upp en bakgrund med ett lager är att använda olika färger, stenciler och medium. Då får man lite effekter/olika texturer och då ser det inte lika platt ut. Jag har använt olika färger på distress ink, soft matte gel och glitter plus att jag använt en svart penna för att rita runt några av cirklarna som blivit när jag använt en stencil. Olika storlekar och typer av blommor ger också lite mer liv, tillsammans med olika typer av enamel dots, Say it in Crystals och stickers. Sätt stickers och foto på 3D-kuddar så får du lite mer dimenstion i layouten också – det gör jag ofta.

Pyssla lugnt!
/ Jeanette – Tettiz

Kommentera

