Wild Blooms som stencil

Tidigare har ni fått se dien från Memory Box använd antingen infälld eller ovanpå en bakgrund. Idag ska ni få se den använd som en stencil!

2014-10-21 13.5

 

Jag stansade ut diesen ur en spillbit cardstock som en stencil och använde den på en ny bit kraftcardstock och färglade med min runda ink blending tool och distress inks. Jag använde washitejp för att maska av så att inte färgerna blandades när jag färgade in cardstocken. Flyttade motivet vartefter och försökte få till färgskiftningar både med olika nyanser rosa distressink men även med hur mycket jag använde på mitt foam. Titeln är en die från Technique Tuesday!

2014-10-19 14.1

2014-10-19 14Här har jag bara använt vanlig cardstock som ju inte blir så hållbart i det långa loppet…Vill man göra en mer beständig stencil finns sån plast att köpa på Pyssloteket.

/Karin

Kommentera

