Ett par layouter!

Ni har väl inte missat att det är rea på alla ”julpapper”? Jag låser mig gärna i att julpapper används till julkort och därmed blir ofta mycket liggandes kvar… för handlar gör man ju…

Idag visar jag två layouter med just ”julpapper”. Så även om julen är över kan man göra mycket fint. Rea gillar vi ju också eller hur!  50%!

IMG_0818_iPad

Första snön kom 17 november hos oss. Det vräkte ner i en halvtimme och vi fick nog nästan 5 cm. Sen låg det kvar exakt 36 timmar. Tråkigt tycker jag! (och barnen….)

 

IMG_0820_iPad

 

Stampendous har superläckra embossing enamels! Finns i en massa olika färger och just denna heter shabby white! I LOOOOVE! Har köpt på mig en färg till nu och ska testa!

IMG_0821_iPad

En ”efter jul LO” med mina söta tomtar. Lite partisk kanske. Årets julfoto gick som en dans! Barnen själva styrde och ställde. Tio minuter senare var det klart. *tadaa*

Jag fullkomligt älskar pappret som jag har i bakgrunden. Det får mig att tänka på kraftigt snöfall i lyktorna från en bil…

 

IMG_0822_iPad

Wink of Stell pennorna måste du prova om du inte gjort det. Här har jag målat med ”clear” på vimplarna och titeln (som är utskuren med min cameo!). Det blir så himla läckert och tack vare penselspetsen blir resultatet jämnt och fint. Måste nog skaffa fler färger där också… *visslar*

 

IMG_0823_iPad

 

Glitter och guld. Spritsat lite stänk med color bloom spray gold foil. Härliga färger som ger superresultat varje gång! Fler färger där också kanske…..?  😉

Kommentera

