Inskolning & PL

Hej hej

Har PL:at lite den senaste veckan. Jag älskar verkligen att göra traditionella LO:s men tycker att ”pocket scrap” är ett jättebra alternativ när jag har många bilder jag vill ha med i albumet. Tex från en semester, födelsedagar, julen eller som här – inskolning på Tuvas förskola. 🙂
Jag ber verkligen om ursäkt för den dåliga kvalitén på bilderna nedan. Den här årstiden bjuder inte direkt på bra fotoljus & har man bara dagsljus (well) när man är på jobbet så får man leva med taskiga ljuskällor som lysrör.

Fick ett sånt grymt fint & användbart clearstamp set av märket KaiserCraft av Anna. Det heter ”Calendar” & jag har använt det på alla tre uppslagen!

Featured image

Featured image

Featured image

Featured image

Inskolningen var i tre dagar & jag har gjort ett uppslag för varje dag. För att markera varje dag har jag använt de här fina Wood veneer siffrorna från Studio Calico. De är ca 9 cm höga så de passade perfekt i fickorna. Den gula pratbubblan ”Hello” & den rosa ”favorite” på första uppslaget kommer från ett chipboard stickersark av Hedi Swapp.
Featured image
Featured image

Featured image

Featured image

Jag var flitig med ”splashandet” på alla 3 uppslagen & det har jag gjort med Distress Ink ”Spun sugar”. Den blir sådär lagom ljus & fin rosa när man bara vill ha den som effekt bakom tex en text.

Featured image
Featured image
Featured image
Featured image

Tack för titten & trevlig helg!

Kommentera

