Alla hjärtans dag

Tycka vad man vill om Alla hjärtans dag och den kommersiella hypen men jag tycker det fyller sin funktion som en påminnelse att visa sin uppskattning till nära och kära. Jag brukar alltid skicka några kort och i år är inget undantag. Jag har använt två stämpelset från Lawn fawn, ”Riley’s ABCs” till texten och ”Love you a latte” till motivet och bakgrunden. Den fina kanten är gjord med en die som heter ”Stitched scalloped borders” och mittpartiet är utstansat med ”Large stitched rectangles”, även de från Lawn fawn.

Motivet är stämplat med Archival ink  på akvarellpapper för att kunna färglägga med vattenfärger. Bakom text och motiv har jag stämplat ett av motiven upprepade gånger, även här på akvarellpapper, och embossat med clear embossing som jag sen avlägsnat med ett strykjärn* efter att jag färglagt bakgrunden med vattenfärg. kort24 (1)

På själva kortbasen stämplade jag två hjärtan med distress ink, Antique linen, och sprayade försiktigt lite vatten över för att mjuka upp linjerna lite. Själva texten, även den stämplad med Archival, är en sorts parafras på en av texterna på arket – ”I love you a latte”. Jag tyckte love var lite starkt plus att mottagaren dricker inte kaffe (men desto mer te) så då fick det bli ”I like you a (chai) latte”
kort24 (2)

Tack för titten! / Babsan

*I tekniktisdag #25, den 24/2, kommer en steg-för-steg med iron off embossing. 

En reaktion på ”Alla hjärtans dag

Kommentarer inaktiverade.