Lek med färger

Idag har jag skapat ett monokromatiskt kort, ett med konstrastfärger och ett där jag använt svart som tilläggsfärg! Kul att leka med färger när det mesta är vitt och grått i naturen!

Collage1

För att skapa bakgrunderna har jag använt vattenfärger, Distress Inks och stenciler. På alla tre  finns dien ”Chloe Stem”, som är en av mina favoriter! Stryker på Mod Podge för att ge dem lite stadga.

Till detta monokromatiska kort har jag använt spetsstencilen och Distress Inks !

IMG_4047

Här har jag använt kontrastfärger, dvs två motstående färger i färgcirkeln.

IMG_4048

På det sista har jag brutit av de gul/röda nyanserna med svart! Droppade lite Glossy Accent på cirklarna på blomman!

IMG_4049

Collage3

Ha en skön söndag!/Birgit

Kommentera

