Två lika men ändå så olika kort

2015-dt-pyssloteket-kort-1Idag tänkte jag visa två kort i helt olika stil och ändå har jag använt samma papperskollektion. Först ut är detta lite mer romantiska kortet med söta detaljer som Rosor, pärlor och en doily.

py-1Texten kommer från ett av papperna.

py-2Jag har gjort snurrar av Prima Wire Thread och draperat över blommorna.

py-3Flera olika lager av die-cuts och sömmar gör att kortet känns välarbetat och lyxigt.

2015-dt-pyssloteket-kort-2Nästa kort är mer simple and clean i sin utformning.

py-4Jag har även här använt texten från ett av papperna. Du skapar lätt egna textskyltar med dies.

py-5Jag har dekorerat med stjärnor från ett kit med Epoxyord från Heidi Swapp. Men de är så poppis så de tar snabbt slut när de kommer in i butiken.

py-6

Många kramar från Ulrika aka LillBlomman!

Kommentera

