Skäms!

Okej, skämsmössa på. Jag GLÖMDE att blogga i lördags! Som tur var krävs det mer än så för att Anna ska sparka ut en. Som kompensation bjuder jag på fyra kort idag. Eller så beror det på att inspirationen rann till och jag gjorde fyra kort med samma stämpelset, vi låter det vara osagt vilket.

Fjärilar var ju ganska hett för några år sen och jag, som så många andra, har ett otal varianter i gömmorna men när setet ”Graceful beauties” kom in i butiken så kunde jag bara inte låta bli. Och faktiskt så hade jag inte solida fjärilar i mina lådor. Solida stämplar är praktiskt.

Först blev det ett i turkosblått med lite embossing ……

kort77 (1)

kort77 (2)

… och sen ett där jag stämplat som en galning och som fick en lite tropisk feeling. kort78 (1)

kort78 (2)

Gjorde även ett i lila (!) med en teknik som heter Velveteen stamping (kommer i en Tekniktisdag nära dig framöver).kort79 (1)

kort79 (2)

Och sist men inte minst en regnbågsfärgad variant. Jag tyckte att det blev lite mycket med alla färgglada fjärilar, jag hade svårt att hitta en text som inte skulle drunkna bland alla vingar. Vellum to the rescue! Skar en remsa vellum, stämplade en text från Kaiser och fäste remsan på insidan av kortet. På strategiska ställen under texten la jag även små droppar av matt multimedium. Det är min nya favorit för att fästa saker som t ex paljetter. I o m att den torkar matt så blänker den inte om man råkar få lim utanför och blir på så sätt mer osynlig än vanligt lim.

kort88 (1)

kort88 (2)

Tack för titten! / Babsan

Kommentera

