Glåd Pask!

Alltså ibland, bara ibland, kan den här hobbyn driva mig till vansinne. Den där känslan när man pillat ett antal timmar med ett kort för att sen, i precis sista sekunden, sabba alltihop…. Precis så var det här. Jag hade stansat och klippt och färglagt och inkat in och glittrat och limmat och monterat. Bara texten som ska dit. Stämplar GLAD PASK och ska sätta punkten över Å. Och vart tror ni den hamnar? Jo på fel A så klart. GLÅD PASK!

För att försöka rädda det hela så skrapade jag bort punkten med min skalpell (tips! använd ett suddgummi sen för att snygga till det som blir ”rufsigt”) men i och med att jag använt distress ink som vattenfärger så var det svårt att måla över och få till samma nyans. Nå ja, jag får väl skicka det till nån som är lite svagsynt. Eller mamma. Mamma älskar aaaallt jag gör 🙂

kort87 (1)

kort87 (2)

Till alla tre kort har jag använt Lawn Fawns nya stämpelset ”Eggstra special easter” och tillhörande dies. Gräset på kort nummer 1 kommer från ”Gleeful gardens”, även det ett nytt set från Lawn fawn. Den sändning som kom förra veckan var det verkligen rusning efter, plus att mycket var förbeställt, så tyvärr är båda seten slut i butik men Anna tar in mer så fort det bara går!

kort86 (1)

kort86 (2)

Efter att ha byggt de två övre korten så kände jag för nåt mer basic och gjorde ett väldigt rent kort med chokladkaninen från samma set. Eftersom kortet i sig är så pass enkelt så är det roligt att lägga lite extra krut på färgläggningen. Med Lawn Fawn (och Paper smooches) fina motiv så börjar färgläggningen vara riktigt rolig igen.

kort85 (1)

kort85 (2)

Bäst som jag satt och målade tänkte jag att jag ska försöka komma ihåg att notera vilka färger jag använder till mina motiv. Jag målar med Copics så det blir deras färgbenämningar, alltså. Det här kom jag på lite sent så jag har bara färgerna till kaninen och det är: E11, E13, E15, E17, E18 till kroppen. R000, R00 och R01 till svansen. R01, R02 och YR01 till nos och innerörat. R14, R17, R27 till rosetten (+ wink of Stella). C2, C3, C5 och C7 till marken och sen B000, B00 och 0 till skuggningen runt kaninen.

Tack för titten! / Babsan

Kommentera

