Just add watercolor

En ”ny” produkt som släpptes på CHA är Cosmo Crickets’ serie ”Just add watercolor”. Det är ett antal produkter som har inbyggd resisteffekt och vissa även guldfoliering. Det finns canvaser i olika format, färdiga kortstommar med resist och block med ark i 8″ eller 12″. Blocket i 8″, som jag visar nedan, har mönster som blommor, hjärtan och fåglar medan 12″-blocket har mer grafiska motiv.

SAM_5510

Här ett exempel med resist och gulfoliering…..SAM_5511

… och här ett med bara resist.SAM_5512

Jag har än så länge bara hunnit göra ett testskott och till det så valde jag motivet som tilltalade mig minst 🙂 Jag valde att testa med distress ink pads och vattenpensel och blev väldigt nöjd med resultatet. Man verkar ha satsat på ett akvarellpapper av god kvalité och det är vi tacksamma för. Pappret funkade även bra att stansa i när dien inte var jätteintrikat. Väljer man en snirklig die skulle jag gissa att man behöver lägga i en shim för pappret är ganska segt.

SAM_5513

Jag kunde ju inte bara kasta mitt testskott utan gjorde så klart ett kort av det. För att plocka igen guldfolieringen så valde jag att göra en fotomatta av guldfolie och även stansa min text i samma cardstock.
SAM_5514

SAM_5515

Det här är ju en teknik som man kan uppnå själv genom att t ex embossa ett akvarellpapper men jag tycker ändå att produkten har ett existensberättigande. Att embossa själv innebär ju alltid en ”risk” att man får plastfläckar där man inte vill ha dem eller att embossingen inte blir heltäckande, dvs man kommer få färgfläckar mitt i motivet. Priset är ju inte heller jätteblodigt, 99:- för 8″-blocket, så jag är jättenöjd med mitt köp än så länge.

Anna tog bara hem ett block till mig på begäran men blev du sugen så kan du kontakta henne på info@pyssloteket.se så kan hon beställa hem det du vill ha. Vill du se de andra produkter som finns i serien så bifogar jag ett Youtubeklipp.

Tack för titten! /Babsan

Kommentera

