Fantastisk sommar – en LO

Solen skiner, det börjar knoppas och vårkänslorna spirar – DÅ vågar jag tänka tillbaka på förra sommaren. Jag tänker på sol och bad och bara ÖNSKAR att kommande sommar ska bli lika ljuvlig. För förra sommaren var verkligen ”The most fabulous summer yet” – den mest fantastiska sommaren hittills! 🙂

Jag har gjort en egen bakgrund genom att blanda akrylfärger med varann och med vatten – genom stenciler och genom att skvätta på den. Några stämplar från Kaisercraft fick komplettera bakgrunden och endast några få enamel dots utgör dekorationer tillsammans med text och stickers. Jag verkligen ÄLSKAR dien från Technique Tuesday som jag har stansat ordet fabulous med – jag får verkligen inte nog av ord i tunn, fin skrivstil. Love it!

FabSummerLO_Pysslo01

FabSummerLO_Pysslo02

FabSummerLO_Pysslo03

 

Det GÅR alltså att göra en ganska ”plåttrig” LO utan att använda en massa dekorationer. Lek med bakgrunden och skapa en LO i så få lager som möjligt – det är superskoj och enklare än vad man tror. Kombinera färger, stämpeldynor, stenciler, bakgrundsstämplar osv. för att få en effektfull bakgrund.

Pyssla lugnt!
/ Jeanette – Tettiz

2 reaktioner på ”Fantastisk sommar – en LO

Kommentera

