Baked with love

Vissa stämpelset är ju bara såna där som hänger på hyllan och tigger om att få följa med och nästan heeeelt av sig själv kryper ner i ens shoppingkorg. Setet ”Baked with love” är ett sånt set för mig, helt omöjligt att motstå.

Här har jag använt det tillsammans med de tillhörande diesen plus att jag använt paper piecing till vissa delar. Pappret är också från Lawn Fawn och heter ”Let’s polka”. Det tog slut lika snabbt som det kom in men jag vet att Anna beställt fler så håll utkik i webshoppen. Till bakgrunden har jag använt fler stämplar från setet som jag embossat med genomskinligt embossingpulver. Jag har färgat in med distress inks och sen stansat ut med en stitched circle, även den från Lawn Fawn. Hela cirkeln är monterad på vitt dekorgummi (Ni har väl inte missat att vitt dekorgummi nu finns i 10-pack? Perfekt till shaker cards eller som här, istället för 3D-kuddar eller foam tape.)

kort105 (1)

kort105 (2)

 Dagens tips: För att få till en bra kurva på en textstämpel så här så lägg den die du använt mot akrylklossen och följ den när du monterar stämpeln.

Även på nästa kort har jag använt massor av Lawn Fawn-produkter: samma stämplar som ovan, papper från setet ”Let’s polka” och ”Beach side” (det sistnämnda finns, i alla fall i skrivande stund, kvar i 12″) samt Stitched scalloped border. Stämplat har jag gjort med Archival ink, ”Watering can” och ”Red geranium”. Lite Wink of Stella och glossy accents fick piffa upp.

kort109 (1)

kort109 (2)

 Tack för titten!

/Babsan

Kommentera

