Cute fruit

Jag tycker inte alltid att solida lättar är så lätta att jobba med. Dels så tycker jag ofta att intrycket kan bli lite ”platt” och livlöst, dels tycker jag det kan vara knepigt att få till ett bra tryck, åtminstone om stämpeln är lite större. Under året har vi kommit bättre och bättre överens, jag och de solida stämplarna, så när Cute fruit dök upp i butiken så fick de omedelbart följa med hem.  Som hjälp att komma över min aversion har jag haft både tekniker och prylar: I Tekniktisdag #19 visade jag hur jag gör för att få mer liv i stämplarna och i mitt inlägg om favoritköp 2014 så jublade jag över min stamp press, den hjälper onekligen till att få ett jämnt och bra tryck. Ytterligare ett tips är att, när man stämplar med clearstamps, göra det med en musmatta eller en bit dekorgummi som underlag. På det sättet får man lite svikt motsvarande EZ-foamen på gummistämplar.

Till det här kortet har jag använt en fake resist-teknik till bakgrunden (kommer snart i en tekniktisdag nära dig) och stämplarna ”Chevron backdrops” (från Lawn Fawn) och ”Triangle background” (från Hero arts). Och så ”Cute fruit” från Paper Smooches så klart. Brillor och text kommer också från Paper smooches, ”Incognito”.

kort112 (1)

kort112 (2)

Även här är det ”Cute fruit”, denna gång med två stitched rectangles dies från Lawn fawn. Den större har jag stansat ut och den mindre har jag bara embossat i själva frontpanelen. Stämplade små prickar och hjärtan och gav dem ett lager glossy accents.
kort113 (1)

kort113 (2)

Tack för titten! / Babsan

Kommentera

