Altrad burk – Saxförvarig

Hej!

Idag är mitt första inlägg som Gäst DT här. Mitt första inlägg blir en altrad burk som jag kommer att förvara mina saxar i.

Jag gillar att prova på nya tekniker och produkter! På denna burk har jag testat produkter som för mig är helt nya; Art Ingredients Mica Powders och Primas Color Bloom Mists. Det var såå roligt att pröva på dessa!

Burken jag altrat hittade jag på en loppis, älskar att gå på loppis och fynda! Locket beslöt jag mig för att utesluta eftersom jag ska ha saxar som står i burken. Locket kan jag använda till nåt annat projekt längre fram:-)

Original Jar

Jag började med att måla hela burken lite slarvigt med modeling paste och sand paste. Sedan målade jag den med svart gesso, igen väldigt slarvigt, så att det vart tjockare struktur här och var. Burken var jättesnygg bara efter denna behandling, såg ut som gjutjärn!

Men jag ville ju såklart ha lite färg på.. Så jag tog fram 2 olika Mica Golds (Gold, Blue) och blandade dessa med vardera en klick Art Basics 3D Gloss Gel. Sedan duttades dessa två ”geggor” på här och var på burken. Hade ingen struktur på det alls utan duttade huller om buller.

Scissor Storage3

Blommorna limmades först på plats med limpistol, sedan målades dessa med svart gesso och sedan sprejade jag dem med 3 olika Prima mists (Precious Stone, Deep Teal och Gilded). Det var första gången jag använde dessa mists också:-) Det som var häftigt var att jag upptäckte att den svarta sprejen ”Vintage Metal Precious Stone” faktiskt skimrar lite blågrönt – passade perfekt till färgerna på burken.

Scissor Storage2

Och här är nu några saxar på plats:-)

Scissor Storage1

Det var allt för mig idag, nu ska fler nya produkter testas:-) Ha en härlig fortsatt vecka! /Scrappinstain

Kommentera

