Glue Dots

Glue Dots är en lite bortglömd goding som jag använder ganska flitigt när jag gör mina dekorerade gem. Det är kul att kunna göra personliga dekorationer, då får man det precis som man vill ha det. Paper clip art, att dekorera och göra fina gem, är också en egen kategori av pysslande som växer i och med att många fixar med sina planners (kalendrar) och gör pocket letters som jag kommer att berätta mer om lite längre fram.

Men nu ska jag visa hur man enkelt gör söta små dekorationsgem. Gem finns ju att köpa billigt i kontorsaffärer och en del större matbutiker.

Jag har valt lite olika stämpelmotiv från Lawn Fawn som jag färglagt och klippt ut.
053
Pyssloteket har ett härligt stort sortiment av dessa ljuvliga stämplar, men man kan även använda stickers eller andra bilder i lagom storlek. Limma då fast dem på cardstock så att det inte blir för tunna och sladdriga motiv. När jag har mina små bilder så trycker jag fast en glue dot på baksidan, sätter dit ett gem och trycker fast en till glue dot som håller ihop allting.
054
Jag pudrar sedan med EK Success Powder tool applicator som tar bort det klistriga och vips så har jag ett fint dekorerat gem.
055

 


 

 

Kommentera

