Mera distress

Förra lördagen visade jag två kort som jag gjort med distressprodukter inför kursen som vi hade då, en kurs där vi pratar om, och testar, olika vattenlösliga produkter och tekniker. Då visade jag kort med distress ink och stain, idag blir det paint och spray.

Förra lördagen sa jag ju också att det var länge sen jag använde blommor på ett kort, det var ännu längre sen jag gjorde ett sånt här, lite mixed media-inspirerat, kort. Här har jag lagt lager på lager med olika paints, sprayat med vatten och låtit det rinna. (Jag lät färg nr 1 torka innan jag gick loss med färg nr 2 osv.) Egentligen skulle pappret varit åt andra hållet på det färdiga kortet men det blev liksom bättre så här. Ibland bestämmer man inte själv. För att mörka ner botten ytterligare så stämplade jag med Kaisers ”Distress”-stämpel och sen fick blommor och trollsländor från Paper Smooches ”Botanicals 1” bli själva motivet. (Texterna kommer från Technique Tuesday men är gamla och finns inte längre i butiken.) Avslutade med Wink of Stella och Glossy accents på bokstäverna.

kort125 (1)

kort125 (2)

Här har jag lekt med en, för mig, ny bekantskap: Distress spray stain. Jag hade bestämt att jag inte skulle köpa några eftersom jag redan har X antal färgsprayer här hemma men sen ville det sig inte bättre än att jag vann en flaska i en tävling. Och tyvärr, måste jag väl erkänna, var det en väldigt trevlig bekantskap…. Finns det nån andrahandsmarknad för halvfulla Tattered Angels-flaskor, tror ni?😉 Förutom spray stain har jag använt en gammal TCW-stencil och modeling paste. Blommorna var vita från början men fick sig en omgång färg de med.
kort126 (1)

kort126 (2)

Tack för titten! / Babsan

Kommentera

