Grattiskort med akvarellmålat stämpelmotiv

Har ni sett de underbara stämplarna från Paper Smooches? Just Chubby Chums – som jag har använt på dagens kort – är perfekta för söta grattiskort, tycker jag.

Julius5_Pysslo01

Julius5_Pysslo02

De är perfekta att färglägga, eller kanske att göra paper piecing med. Paper peicing är när man t.ex. stämplar på olika mönstrade papper, klipper ut de olika bitarna och passar ihop dem så att stämpelmotivet blir helt igen. Jag har valt att färglägga stämpeln på detta motiv med Primas watercolour pencils på akvarellpapper, för att sen klippa ut och montera på kortet.

25872396-origpic-467227

25872396-origpic-ab7b3d

25872396-origpic-c287b5

Final101-166.indd

 

Dessa härliga pennor finns i 6 olika set, 6 olika lådor, och de fungerar som akvarellpennor – de reagerar med vatten och gör sig bäst på akvarellpapper. I ett tidigare inlägg har jag visat hur pennorna fungerar, kika gärna in HÄR för att se det. Jag använder vattenpenslarna från Prima (se bild ovan) men det går såklart lika bra att använda vanlig pensel och doppa i vatten.

Som med all färgläggning så är det ju såklart övning, övning, övning som gäller och det gäller att ha lite tålamod. Om du inte har färglagt så mycket tidigare men ger det lite tid så ska du se att du kommer att få kläm på det. 🙂 Lycka till och HA KUL!

Pyssla lugnt!
/ Jeanette – Tettiz

En reaktion på ”Grattiskort med akvarellmålat stämpelmotiv

Kommentarer inaktiverade.