Heat It – Art

Hej alla pysselvänner!

Ibland tryter fantasin när jag ska bestämma vad jag ska sätta på en tavla, detta hände i veckan. Mitt i allt ihop gick ett av mina favoritverktyg sönder – Min Heat It Craft Tool.

Min man, som känner till att jag gillar ”konstiga former och ting”, sa att varför skruvar vi inte isär den och ser vad som finns inuti. Sagt och gjort. Vilka fina saker som fans där!! Jag bestämde mig snabbt för att detta fick bli temat för min bloggning denna vecka. Mitt motto är nämligen att ALLT går att sätta på en tavla. Det mesta blir snyggt med lite mists och färger – så var inte rädd för att du inte har saker hemma att sätta på en tavla, jag lovar – det har du:-)

Jag hittade också den perfekta texten till min tavla från ett KasierCraft papper ”Close Up! Collection”.

Jag började med att använda ett par masker ihop med lite Light Modeling Paste lite här och var på tavlan, även på kanterna – det är viktigt. Jag gjorde 2 omgångar dies med lite tjockare kartong av den superhäftiga ”Steampunk Corner”. Målade på Mod Podge på tavlan för att fästa dessa. Sedan målades allt med vit gesso.

Såhär ser tavlan ut med masker, dies och målad endast med gesso:

Heat It - Art1

Tänkte att Steampunk Corner skulle säkert synas lite extra om jag fick struktur på dem, så jag målade dessa med ”Natural Sand”. Gillade verkligen resultatet eftersom de fick en ”rostig känsla”.

Sedan började jag sätta alla delar från min Heat It Craft Tool på plats. De flyttades fram och tillbaka tills jag var nöjd. Såhär ser nu tavlan ut när även alla dessa detaljer målats med vit gesso.

Heat It - Art2

Sedan var det dags för alla mists, distress stains och Mica Powders.

Här är tavlan färdig.

Heat It - Art3

Heat It - Art5

Heat It - Art 4

Hoppas att jag inspirerat någon att göra en mixed media canvas!!

Kommentera

