Två nästan samma lika

Tyvärr ville det sig inte bättre än att min man behövde ett kondoleanskort härom nyssens. Det är inget jag har på lager så jag svängde ihop ett speciellt för honom.

Jag går ju och väntar på att Anna ska falla till föga för mitt tjat och ta hem Hero Arts nya Ombrédynor, dvs dynor som är indelade i tre fält med olika nyanser av samma färg, men tills hon gör det får jag väl försöka göra min egen ombréeffekt.Här har jag använt 3 stycken av de nya Hero Arts-dynorna som jag (och Malin!) faktiskt redan lyckats tjata oss till. Färgerna är Black, Charcoal och Soft granite. Jag duttade med dynorna i tre fält över bakgrundsstämpeln, även den från Hero arts, Ironwork backgrounds, och stämplade på vanlig vit kortbas. Kom ihåg att börja med den ljusaste! Gör man det i omvänd ordning finns det risk att man ”smittar” sina ljusa dynor med de mörkare färgerna. 

Jag vitembossade en text från Paper smooches, Sentiment sampler, och stämplade/stansade ut en blomma från Lawn Fawn, Gleeful gardens, som jag färglade med Copics & Wink of Stella och monterade på 3D-kuddar. Bakom blomman finns en härva av silvergtråd som jag köpt i en vanlig sybehörsaffär.

kort131 (1)

kort131 (2)

Planen var att jag skulle använda två blommor, så jag hade gjort i ordning en till, men bestämde mig för att det faktiskt räckte med en. I ett anfall av sparsamhet så gjorde jag ett näst intill likadant kort men med andra färger och annat tema. Färgerna här är Butterbar, Soft cantaloupe och Orange soda.

kort130 (1)

kort130 (2)

Tack för titten! / Babsan

gunilla

En reaktion på ”Två nästan samma lika

  1. Tråkigt att behöva ett kondoleanskort men ÅH vilket vackert resultat! Nu vill jag pyssla och tokCASEa dig!!
    Hoppas att ni har det gott i teamet. Hälsa alla? Kram

Kommentera

