Pocket letters

Pocket letters är ett ganska nytt koncept, skapat av Janette Lane, och intresset har spridit sig via sociala medier som en löpeld. Det finns en hemsida http://www.pocketletterpals.com och på Facebook finns det också grupper. Sök på Pocket letter pals och Pocketletter Sverige om du vill vara med. Där får du också massor med idéer. En liten varning utfärdas dock, det är starkt beroendeframkallande. Plastfickor till dina pocket letters hittar du i leksaksaffärer eller butiker som säljer samlarbilder. Det ska vara plastfickor som har nio fickor med måtten 2,5 x 3,5 tum. Sedan är det bara att låta fantasin flöda och dekorera sina pocket letters. Den enda egentliga regeln är att man ska bifoga ett litet brev där man berättar om sig själv. Det är också väldigt vanligt att skicka med lite ”goodies”. Detta kan vara washitejp-prover, pappersblommor, twine, små doilies eller vad man nu kan hitta på som får plats i plastfickorna. Många skickar också med en tepåse. Jag började göra pocket letters för en dryg månad sedan och det är ett väldigt roligt sätt att få kontakt med kreativa människor runtom i världen. Man kan delta i olika swappar (byten) och dessa kan vara på ett visst tema eller så skapar man helt fritt. 004 Detta är ett pocket letter med tema vår som nu är på väg till Australien. Jag är ju kär i Lawn Fawns stämplar och de är perfekta i storlek till pocket letters. Pappret kommer från Bo Bunnys ljuvliga serie Garden journal och blommor och fjärilar är från Prima. 009   Här är ett pocket letter som inte är gjort på något visst tema utan jag har bara dekorerat med det jag har känt för. 010   Bland annat har jag gjort ett mini shakercard som är 2 x 3 tum. Primas glass beads är perfekta till detta. 007   Till sist viker jag ihop mitt pocket letter och slår in det med doilies och band. Jag knyter fast en liten tag med namn och datum och en supersöt charm i form av ett kuvert och sedan är det bara att stoppa härligheten i ett kuvert och skicka iväg. Hoppas att du också fastnar för pocket letters. Ha en fin dag! /Hanna hanna

3 reaktioner på ”Pocket letters

Kommentera

