Rena stämplar

Jag använder nästan alltid s.k. baby wipes för att rengöra mina stämplar; dels så använder jag ofta vattenlösliga dynor, dels är jag är inte jättebrydd om hur stämplarna börjar se ut efter en stund. Däremot så finns det vissa dynor, t ex Hero arts, där stämpeln kan se hyfsat ren ut efter en baby wipe men när man kommer tillbaka till den och stämplar med en annan färg så liksom reaktiveras de färgrester som finns kvar och man får en inte alltid så snygg färgkombo.

Lösningen på mitt problem är stämpelrengöring från StazOn. Antingen så använder jag den genom att spraya lite på en microfibertrasa och putsa stämpeln eller också i Technique Tuesdays ”skrubblåda”. Så har man problem med färgrester eller bara gillar rena och snygga stämplar så tycker jag sprayen och lådan är riktigt väl investerade pengar.

SAM_5741

FÖRE:

SAM_5740

EFTER:

SAM_5743

Ha en fortsatt skön lördag!

gunilla

Kommentera

