Storleken har betydelse…

Ni har väl inte missat att kort- och kuvertseten som Anna säljer till superpris inte bara finns i ”standardstorlekar” (10,5 x 15 cm resp. 13,5 x 13,5 cm) utan även i andra mått: 14,8 x 21 cm, 10,5 x 21 cm och sist (och faktiskt minst!) 10,2 x 10,2 cm. På sista tiden har jag kommit på mig själv med att nästan bara använda traditionella A6, 10,5 x 15 cm, så härom kvällen utmanade jag mig själv att göra några i den minsta storleken. Just den storleken har inte samma släta struktur som de övriga utan känns mer som akvarellpapper på ytan.

Förutom de små kortbaserna så bestämde jag mig för att använda mönsterpapper vilket jag också varit usel på de senaste månaderna. Men tror ni jag kan låta bli att köpa trots att jag är medveten om det? Inte mycket, va?! Omedvetet blev det ett genomgående Lawn Fawn-tema: 6″-blocket ”Beachside”, stitched circles, stitched rectangles och stitched hillside borders, och stämpelseten ”Stuck on you” och ”Life is good”. De gör allt rackarns fina grejer di där Lawn fawn.

kort139 (1)

kort139 (2)

kort140 (1)

kort140 (2)

 Fram till det här kortet var allt frid och fröjd med min utmaning men sen sprack det. Jag kunde bara inte använda färdigt papper när jag hade den här biten, gjord med distress inks, liggande på skrivbordet. Den bara formligen skreeek ju vatten.

kort141 (1)

kort141 (2)

 Tack för titten!

gunilla

Kommentera

