Glazing liquid

27077313-origpic-a3de1d

Du har väl sett att Anna fått hem en ny spännande produkt, glazing liquid för oss kladdare att leka med! Du blandar den med akrylfärg ungefär 50/50 och använder för en laserande effekt skulle man kunna säga. Ju mer glazing liquid desto större lasyreffekt och vice versa! Extra häftigt blir det på mixed-media alster där man har lite struktur gjord av exempelvis modelling paste. Jag stryker på min blandning med en pensel låter sitta i ca 1,5 min innan jag torkar bort så mycket jag vill med en våtservett. Så här blir effekten:

2015-01-04 10.6

Ett enkelt lite kladdigt sätt att skapa effekt på mixed-media alster! Kommer mera med detta underbara medium på en blogg nära dej framöver så…

Stay tuned!

karin

Kommentera

