En egen AJ -art journal

kan man göra det? Jajamensan! Jag hittade ingen AJ som passade så jag bestämde mej för att gör min egen. Eftersom jag låg efter flera veckor i webkursen jag köpt var det inte tal om att designa den snyggt utan det fick bli första bästa tygbit jag hittade i tygförrådet härhemma.

Jag började med att vika alla Rangers mixed media cardstock på mitten. La ihop 5-7 till en inlaga, gjorde 2 hål på lagoma avstånd till mitt och kant. Totalt sett gjorde jag två inlagor med sidor som räcker till mina 26 veckor med Inspiration Wednesday i år. Omslaget gjorde jag aningens större av ett annat papper så det kan omsluta min art journal även när jag har skapat på sidorna. Klädde omslaget med tyg, limmade allt med multi medium, täckte även insidan med tyg.

För att ihopbindningen skulle hålla bättre fick det bli ett par öljetter i ryggen och för fästanordningen runt om. Trädde band igenom alla hålen i varje inlaga och fäste dom i omslaget bredvid varandra, knöt ihop på utsidan.

2015-04-22.1

  2015-04-22.2

2015-04-22.3

För att det inte ska läcka mellan uppslagen tejpar jag alltid med maskeringstejp innan jag sätter igång och kladdar

2015-04-22.4

2015-04-22.5

2015-04-22.6

2015-04-22.7

Verkar det svårt…låter krångligare än det är!

Om ni vill kan jag göra en tutorial med steg för steg framöver!

Kommentera

