Dream Big – Mixed Media Canvas

Hej!
Man kan ju inte bli helt nöjd varje gång man gör ett alster eller hur!? Så är fallet med denna tavla.

Trött var jag, jag hade svårt att bestämma mig för konceptet. Jag hade svårt att bestämma mig för vilka färger jag ville ha på den – så jag sprejade nästan hela mitt sortiment av Prima Color Bloom Spray Mists på den. Den såg faktiskt inte bra ut… jag som i vanliga fall brukar hålla mig till 2-3 färger hade helt plötsligt spreyat 8 olika. Heltokigt:-) Jag älskar ju som bekant dessa mists men jag kan rekommendera att inte vara så girig på ett och samma alster, ha,ha…

Så i ett försök att rädda situationen något torrborstade jag hela bakgrunden med Prima’s Mica Powder Blue. Då vart jag lite nöjdare! Ibland har man bara sådana dagar… Tur att det kommer en morgondag med nya idéer och inspiration!

Dream Big6

Bakgrunden är först gjord med en Tim Holtz-stencil. En ängel från Loppis + en massa Prima Blommor och embellishments klistrades på plats. Sedan 2 fjärilar gjorda med Dies från Memory Box. Allt målades med Gesso och sedan var det som sagt dags för sprejningen.

Dream Big2

Dream Big5

Önskar alla en härlig pysselvecka! Ses igen om 2 veckor!

scrapinstain

Kommentera

