Stencilkurs

För några veckor sedan var det dags för stencilkurs på Pyssloteket. När jag, i jakten på kursmaterial, gick igenom min låda med färdiga kort så insåg jag att stencilerna nog hamnat lite i skymundan den senaste tiden. (Jag är nog inte helt fel ute om Paper smooches, Hero arts och Lawn fawn får ta på sig skulden för det.)

I vilket fall som helst så snodde jag ihop ett par kort med hjälp av mina stenciler. Till det första kortet har jag gjort en egen stencil med hjälp av en ballongdie (privat) och stencilplast. Sen har jag stämplat några olika bakgrundsstämplar, från bl a Hero arts, i de färgglada ballongerna. Rosetter och snören kommer från ett Paper smooches-set som heter ”Twiggy florets” och birthdaytexten från ”Party posse”. ”Hugs” är en die från Lawn fawn som jag stansat i svart cardstock och sen täckt med glossy accents.

kort159(1)
kort159 (2)

Till det här kortet har jag använt först ”Blazonry” från TCW och sedan ”Swiss dot” ovanpå. Därefter embossade jag ovalerna med embossingpulver ”Holographic” men det släppte glitter så dant överallt att jag till sist använde genomskinligt embosspulver över hela alltet. ”Hello” är en die från Lawn fawn som jag stansat ut tre gånger och på så sätt fått en lite högre/djupare text.

kort160 (1)

kort160 (2)

Tack för titten!/Babsangunilla

Kommentera

